پیش بینی بازار منطقه ای رزین پلی استر غیراشباع
    
تعداد بازدید: 1929
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/12/22
منبع : درون سازمانی

پیش بینی بازار منطقه ای رزین پلی استر غیراشباع

پیش بینی بازار منطقه ای رزین پلی استر غیراشباع در سالهای 2027 2020  

مقدمه

بر اساس آمار جهانی موجود، مقدار بازار رزین پلی استر غیراشباع (UPR) در سال 2019،  579.6 ،11 میلیون دلار بوده است. اما طبق تحقیقات منتشر شده توسط Fortune Business Insights در سال 2021، پیش بینی می شود تا سال 2027،  بازار رزین پلی استر غیر اشباع به 16،965.7 میلیون دلار برسد. در نتیجه، در طول دوره پیش بینی، نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) به میزان  5.9% تخمین زده می شود.

این افزایش تقاضا برای رزین های پلی استر غیر اشباع می تواند مربوط به رشد در صنعت ساخت و ساز باشد؛ جایی که از آن برای رنگ های چوبی، صفحات چند لایه، صفحات آجدار و سیمان مصنوعی استفاده می شود. علاوه بر این، این محصول همچنین در قاب ها، کانال ها و لوله ها، پنل ها، اجزای داخلی و خارجی وسایل نقلیه، قایق ها و هواپیماها کاربرد دارد. از این رو، گسترش صنایع خودرو سازی، دریایی و هواپیماها بازار رزین های پلی استر غیراشباع را پیش خواهد برد.

 تاثیر کووید 19 بر بازار رزین پلی استر غیر اشباع

ویروس کرونا به طور قابل توجهی صنایع مختلف از جمله صنایع خودرو سازی ، ساختمان و ساخت و ساز را تحت تأثیر قرار داده و باعث توقف موقت تولید و فعالیت های تجاری شده است. تعطیلی های پی در پی بر اثر کرونا، منجر به کمبود مواد اولیه شده است که به نوبه خود باعث توقف فعالیت های تولیدی در این صنایع شده است. در نتیجه، تمامی این اتفاقات منجر به کاهش تقاضای محصول شده است. همین امر باعث افزایش قیمت گذاری مواد اولیه و محصولات نهایی به عنوان روشی برای تولید درآمد کافی برای تولید کنندگان شده است. هم چنین، انتظار می رود عادی سازی پس از دوره کووید 19 به سود صنایع تولیدی مانند خودرو ، دریایی و هوا فضا باشد تا به درآمدزایی کمک کند.  این امر به نوبه خود از رشد بازار UPR پشتیبانی می کند.

 ترندهای بازار بر اساس منطقه

سال 2019، آسیا و اقیانوسیه از نظر حجم بر بازار رزین های پلی استر غیر اشباع تسلط داشت و ارزش آن 6606.2 میلیون دلار برآورد شده است. برتری این مناطق را می توان ناشی از افزایش تقاضا برای این رزین در صنایعی از جمله خودرو و هوا فضا دانست. توسعه اقتصادی در بسیاری از کشورها مانند چین ، هند و ژاپن منجر به تقاضای قابل توجهی برای مواد کامپوزیتی ساخته شده از این محصول در مصارف خانگی و سازمانی می شود.

هم چنین، تخمین زده می شود که آمریکای شمالی سهم قابل توجهی در بازار جهانی داشته باشد که می تواند مرتبط با پیشرفت روزافزون فن آوری و درآمد در منطقه باشد. تقاضای فزاینده رزین های پلی استر غیر اشباع در صنعت ساخت و ساز برای نوسازی ، عامل اصلی رشد بازار است. این امر ، همراه با افزایش فعالیت های تجاری ، مانند صادرات محصولات نهایی ساخته شده از این مواد از منطقه، بازار را هدایت می کند.

انتظار می رود اروپا طی دوره پیش بینی، رشد قابل توجهی از بازار را نشان دهد. این رشد را می توان به تقاضای زیاد این ماده در صنعت خودرو دانست. آلمان از نظر تولید و مصرف خودرو یکی از کشورهای مهم است، در نتیجه،  پیش بینی می شود تقاضا برای رزین های پلی استر غیر اشباع را افزایش دهد. گسترش صنعت خودرو در منطقه نیز می تواند منجر به رشد بازار شود.

پیش بینی می شود آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا طی دوره پیش بینی، رشد تدریجی داشته باشند. انتظار می رود، در آمریکای لاتین ، برزیل به دلیل شهرنشینی سریع همراه با افزایش درآمد، رشد کند. علاوه بر این ، خاورمیانه و آفریقا مرکز اصلی استخراج معادن است و مواد اولیه به راحتی و با قیمت های پایین برای تولید کنندگان در منطقه موجود است. این امر باعث کاهش کل هزینه تولید محصول می شود. علاوه بر این ، رشد اقتصادی و جمعیت در این منطقه بازار رزین های پلی استر غیر اشباع را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

بازار رزین پلی استر غیر اشباع بر اساس نوع

رزین های پلی استر غیر اشباع در بازار جهانی به سه نوع اورتوفتالیک، ایزوفتالیک و دی سیکلوپنتادیین (DCPD) تقسیم می شوند. در سال 2019،  بخش اورتوفتالیک به دلیل خواص سودمند مانند مقاومت شیمیایی، مقاومت در برابر خوردگی، انعطاف پذیری و دوام در بازار برتری داشت. این خواص در صنایع خودرو سازی ، دریایی و ساختمانی دارای مزیت است و همین امر موجب مصرف زیاد این محصول شده است.

لازم به ذکر می باشد که گسترش صنایع خودرو ، دریایی و هوافضا از رشد بازار رزین پلی استر غیر اشباع حمایت می کند. انتظار می رود که بخش ایزوفتالیک با توجه به افزایش تقاضا برای فایبرگلاس ، رشد قابل توجهی داشته باشد. رزین های ایزوفتالیک ویژگی هایی مانند انعطاف پذیری بهتر ، مقاومت خوردگی و مقاومت شیمیایی را دارا هستند. این خواص آن را به یک نوع ماده ایده آل برای استفاده در فایبرگلاس در صنعت حمل و نقل تبدیل می کند. رزین های پلی استر غیر اشباع بر پایه دی سیکلوپنتادیین برای صنایع کامپوزیتی، پنل های بدنه، گلگیرهای بدنه قایق و عرشه ها در صنایع دریایی و حمل و نقل استفاده می شود. آنها همچنین برای پوشش ها و کاربردهای چسب استفاده می شوند.

 

 

از   3   رای
10

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.